Kjøpsbetingelser

1. Ordinære bestillingsfrister
Levering i Norge:
Om vi leverer til ditt postnummer og første tilgjengelige leveringsdato for de enkelte leveringssteder vil fremkomme etter at du har tastet inn postnr/sted på bestillingsskjemaet.

For å garantere levering til begravelse må bestillingen være hos oss senest 2 dager før begravelsen innen kl. 12.00.

Levering til bestemte tidspunkt på dagen kan kun garanteres til bisettelser/begravelser. Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen levert innenfor alminnelig åpningstid ved bestilling innen dagen i forveien.

Søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.

Hvis du krysser av på at blomstene kan leveres nabo eller henges på døren hos mottaker må du være sikker på at mottaker kommer hjem og kan gi blomstene vann innen kort tid. Blomsterbudet vil foreta en vurdering ut fra værforhold og boligens omgivelser om blomstene faktisk kan henges på døren til mottaker eller leveres nabo.- kun aktuelt dersom dette er mulig i teknisk oppsett

NB! Informasjon vedr. Korona. Dersom du er kjent med at mottaker sitter i hjemme karantene eller er syk, vennligst oppgi dette i feltet for "Tilleggsopplysninger". Da vil blomstene bli hengt på døren hos mottager.


2. Partene
Selger er Holmen Blomst AS, adr: Vogellund 6, postnr/sted: 1394 Nesbru, e-post: bestilling@holmenblomst.no, tlf: 66845610, org.nr 959722684, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

3. Blomstene
Vi gjør oppmerksom på at blomstene kan variere i farger og utvalg mellom sesonger. Det kan derfor være at blomstene du valgte ikke være nøyaktig som på bildet. Vi vil selvfølgelig lage leveransen så likt som mulig.

4. Levering
På bestillingen har man mulighet til å huke av om man ønsker blomstene hengt på dør eller levert til nabo dersom mottaker ikke er hjemme, dette skjer da på eget ansvar (blomstene blir ikke hengt på dør hvis utetemperaturen ikke tillater det og i boligblokk er sjåføren avhengig av å komme inn i oppgangen). Hvis man ikke ønsker henges dør/leveres nabo, blir blomstene tatt med tilbake til butikken og mottaker vil bli oppringt for avtale om levering mot betaling av en ekstra frakt.


5. Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.


4. Levering til hotell, sykehus og lignende
Ved 3.parts levering hvor man ikke får levere direkte til mottaker, garanterer vi kun levering til resepsjon/mottak. Personalet er da ansvarlig for å levere blomstene videre til mottaker. Vi gjør oppmerksom at det ikke er mulig med levering av blomster til pasienter på intensivavdeling på sykehus. Vi anbefaler dessuten dekorasjoner til sykehuset da det er enklere med tanke på vase på sykehuset og vanntilførsel til blomstene.

6. Priser/betaling
Alle våre priser er oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift. I tillegg til blomsterprisene kommer frakt og omkostninger fra kr 150,- (ved ordinær levering).
Ved levering av flere enheter til samme leveringsadresse så kan ekstra fraktkostnader påløpe, dette vil bli opplyst underveis i bestillingsprosessen.
Ved "Hente selv" bestilling påløper ingen omkostninger.
Ved betaling med Vipps eller betalingskort??? – hvordan blir checkout bildet for kunde??.. blir kjøpsbeløpet belastet samme dag som bestillingen blir foretatt.
Vi tilbyr fakturaløsning for bedriftskunder, da vil det ved fakturering påløpe et fakturagebyr på kr 69,-

7. Sikkerhet
Dine opplysninger er kryptert fra det øyeblikk du bestiller til vi mottar din bestillingen. Vi benytter alltid godkjente sikkerhetsløsninger for handel på nett.

8. Forbehold
Ved ekstreme værsituasjoner kan det forkomme uregelmessigheter ved levering.

9. Reklamasjon/angrefrist
Skulle du ha noe å utsette på kvaliteten på blomstene som leveres, må eventuell reklamasjon rettes til oss innen 5 dager fra leveringstidspunkt, enten ved å ringe til butikken 66845610 eller ved å kontakte oss på e-post bestilling@holmenblomst.no.
Blomster og planter regnes som ferskvare, derfor gjelder ikke lov om angrefrist. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven.


10. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.


Kontakt:

Holmen Blomst AS

Adresse: Vogellund 6, 1394 Nesbru

Tlf: 66845610

E-post: bestilling@holmenblomst.no

Org.nr: 959722684